Adaptační kurz třídy 6. B

27. 9. 2023

Od úterý 20. září do středy 21. září 2023 třída 6. B absolvovala adaptační kurz s cílem ještě více stmelit kolektiv žáků, posílit dobré klima třídy, která prochází nelehkým obdobím přestupu na 2. stupeň. Zázemí pro kurz nám ochotně poskytli manželé Karmáčkovi v Autokempu Slunečná u Čisté v Krkonoších, v krásné krajině pod svahy Černé hory. Kemp se ukázal svým vybavením jako výborné místo pro pobyt skupiny aktivních dětí.

Po úvodním přivítání paní Karmáčkovou jsme byli ubytováni v pěti čtyřlůžkových chatkách. Žáci si sami mohli vybrat, s kým budou chtít v chatce bydlet. Následně jsme se sešli u stolu na jedné z teras chat. Společné aktivity byly zaměřeny na hry, sdělení vlastního očekávání od kurzu a na vytvoření pravidel, tzv. Třídní ústavy, samotnými žáky. Žáci se stali pomyslným zákonodárci a společně si zformulovali a odhlasovali pravidla týkající se vzájemných vztahů ve třídě, odpověděli si na otázku, co mohou ve třídě dělat pro to, aby se jim spolu dobře žilo.

Po velmi vydatném obědu v podobě řízku s hranolky jsme se plni sil vydali na výlet po místním vycházkovém okruhu svatého Michala. Mezi žáky putoval kolíček a účelem bylo jej připnout tajně někomu jinému. Vystoupali jsme loukami s dalekými výhledy k okraji lesa s houpačkou. Po náročnějším začátku nás čekal odpočinek u dvou krásných kapliček, cesta po rovině s výhledem do hloubky vápencového lomu. Žáci si pak sami zvolili prodloužení trasy do centra Černého Dolu, kde si mohli nakoupit v místním obchodě něco dobrého na zub a osvěžit se. Cesta zpět vedla převážně z kopce a díky zkratce přes louku, na které jsme pořídili společnou fotografii, utekla rychle. Žáci ušli krásných 12 kilometrů a i tak byli plni energie k zahrání si vybíjené.

V kempu jsme se potkali s panem Karmáčkem, který nám připravil úžasný zážitek po večeři v podobě plavby lodí po rybníku a následně nás i vybavil bednou vlastních jablek na pečení a poradil, kde sehnat dříví na večerní oheň. S padající tmou a rostoucí zimou jsme se sešli u ohně, který krásně hřál, avšak ještě více hřála společnost kolem něho. Někteří opékali, někteří následně zpěvem doprovázeli kytaru šikovného Kuby Hanuše.

Když už jsme vyčerpali známé písničky a oheň dohasínal, nastal čas pro stezku odvahy v podobě hledání dvou kdesi poblíž chatek dobře schovaných sáčků bonbónů. Nejdříve byla úspěšná skupina dívek, následně chlapců. Se sladkou odměnou se žáci vrátili do chatek a plni neutuchající energie se věnovali společné hře ještě nějaký čas po večerce.

Druhý den ráno jsme se probudili rozcvičkou a uklidili jsme si chatky. U snídaně proběhlo zhodnocení celého kurzu, kdy jsme se shodli na tom, že očekávání sepsaná na začátku kurzu byla naplněna.

Po snídani jsme se přivítali s třídou 6. A. Zbytek odpoledne trávily třídy společně. Žáci měli možnost se lépe poznat i s novými žáky a utužit vzájemné vztahy mezi třídami. Zahráli jsme si lidské pexeso, nemohla chybět oblíbená vybíjená. Následoval odjezd autobusem zpět do Svobody nad Úpou.

Žákům třídy 6. B patří poděkování, za zdařilý a pohodový průběh celého kurzu.

Mgr. Miroslava Schärfnerová a Iryna Viničuk

Ohlasy žáků třídy 6. B:

„Moc se mi tam líbilo a jel bych tam znovu.“

Šimon Šír

„Ten výlet byl zábavnej, nejdříve se mi nikam nechtělo, ale potom se mi tam hodně líbilo. Dali jsme si kávu a byla hodně dobrá.“

„Nejvíc se mi líbilo, jak jsme jeli na lodi a uviděli jsme tam hada, jak tam plaval a bylo to krásný. Na poprvé se nám nepovedlo zastavit, ale na podruhé jo.“

Vitalina Kalyn

„Šli jsme nasbírat dříví na večerní táborák. Až jsme to dříví nasbírali, zapálili nám nějací lidé oheň. My jsme si počkali, až ti lidé odešli. Když odešli, šli jsme si tam sednout my. Kuba vzal kytaru a hrál a my jsme zpívali. To bylo super.“

„Já jsem si adapťák užila.“

Amálie Šustrová

„Po obědě jsme šli na kolotoč a pak na procházku. Šli jsme 12 kilometrů a mě to trochu bavilo, šli jsme koukat na svatého Michala, pak jsme šli do Černého Dolu. Cesta byla dlouhá, ale Valča tam spadla a Matěj taky. Byla to sranda.“